måndag 28 april 2014

Svett, tomater och katten min

Hej!


Idag började sista veckan av min långa sjukskrivning. Nästa vecka börjar jag försiktigt arbeta 25% på min förskola och tar det i min takt. Känns bra att börja må bättre och vara gladare efter att ha gått in i väggen i februari men också nervöst. Så.. den här veckan kommer att spenderas på bästa sätt och med att jag bara ska unna mig det jag älskar... Så det blir mycket mat, choklad, jordnötssmör, träning (så det gamla vanliga ;) och mys med alla mina älsklingar. 

Måndagen började med en underbar jordgubb, banan- och blåbärs sorbet till frukost/lunch, med en matsked hasselnötssmör. Man bara blandar ihop allt i en mixer och slevar upp i ett tjusigt glas. För min njutnings skull toppades sorbeten med raw kakao och kakaonibs. Blev sjukligt mättande och smakade ljuvligt :)

Efter det blev det tre timmar på gymmet där jag körde hårt på crosstrainern och körde ett armpass :)


Kom hem helt slut och äcklig men hade världens mysigaste stund med den här lilla donnan ❤️
<3
Gudrun <3

Packade upp dagens fynd :)

Och avslutade dagen med underbar mat och Office :)
Gjorde lite härligt och fräscht vatten till middagen. Mynta och jordgubbar är en helt gudomlig kombination och fruktvatten är ju både bra och hälsosamt för dig <3
                                        

Middagen bestod av en fräsch tomatgratäng för två bestående av:

2 tärnade morötter
5 tärnade champinjoner
1 vitlök
1 rödlök
2 matskedar creme bonjour soltorkad tomat
1 10% fetaost.
Lägg allt i en ugnsform och blanda med creme bonjouren. 
salta och peppra. 
Lägg tomaterna överrst och smula fetaosten över och lägg på lite färsk oregano. 
Gratinera i ugnen i cirka 15 minuter på 200 grader. 


           Biffar på mager nötfärs, gul lök, 1 ägg, salt och peppar. 

Matporr hela dagen blandat med kärlek och svett. 
Vad har ni porrat med?
<3 / Martina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar