torsdag 17 april 2014

Chokladfrossa

 Har börjat köra "wolverine-dieten" eller den så kallade 16:8 dieten den här veckan. Tycker visserligen inte det är en diet utan mer ett bra sätt att hantera sin kropp och mat på. Det handlar mycket om att använda sig av kroppens resurser och låta den ta av det som redan finns utan att fylla på med ny energi direkt. Jag äter alltså bara mellan 12.00-20.00 sen fastar jag i 16 timmar. Jag gör detta för att kunna bli av med mitt sista envisa underhudsfett som är kvar sen min viktnedgång, och för att jag ska kunna få ännu bättre resultat av min träning :) 
Intresserad av 16:8? Kolla in den här sidan isåfall, tycker det beskrivs väldigt bra om metoden: http://www.jonasbergqvist.se/sidor/periodisk-fasta/

Och eftersom jag inte vill gå miste om alla nödvändigheter, nu när jag bara äter två stora mål om dagen ; lunch och middag, plus mellanmål, såsom vitaminer, kolhydrater, fett och proteiner lagar jag extra mycket gott och hälsosamt nu. 

Idag lyxade jag till det och gjorde underbara och hälsosamma chokladmuffinsen med färska hallon och jordnötsfluff!

                   

Ser det smarrigt ut? Det var skitgott, krämigt och mättande

Recept för 2 personer:
1 ekologisk banan
2 ekologiska ägg
1 msk ekologisk kakao
1 tsk stevia
2 ekologiska torkade fikon

                           

 2 msk ekologiskt jordnötssmör
Vatten 
 Lägg till andra godsaker om du tror det blir ännu godare :)

 1. Blanda alla ingredienser i en mixer

                                   

2. Fördela smeten i två muffinsformar

                   

3. Värm i micron i cirka 2,5 minuter
4. Ta ut och låt svalna en stund 
5. Värm jordnötssmöret med lite vatten så det blir en varm smet. 
6. Garnera muffinsen med jordnötsfluffet och bär
7. Ät och njut!

Hoppas ni testar muffinsen, ni kommer inte ångra er :) 
Nu blir det bästa underhållningskanalen med skitTV- TLC och mer drömmar om choklad!

                                               
/ Martina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar