onsdag 11 juni 2014

bästa kaffedrinken och bättre motivation äntligen!

Hallå!
 
 
Börjar dagen med en bild av min fina (gudomliga, himmelska, porraktiga, superduper porriga) kaffedrink- har ju tidgare publicerat bild på en drink som jag gjorde av mjölk och frysta kaffetärningar och bara den var ju svalkande god och tillfredställande, men nu kom jag på det ultimata som dämpar sötsug, ökar förbränning och bara är en ren njutning. (dock får man ta hänsyn till att kalorimängden ökar så kanske inte en kaffedrink man kan inta fyra gånger om dagen! speciellt inte om man är som mig som har lätt för att trigga igång de där olydiga tankarna!)
Det här är en fruktansvärt enkel dryck som man kan dricka i skuggan medan paddan går på högvarv och varför inte bjuda vännerna på, eftersom den känns lyxig och väldigt onyttig och alla tror att man ansträngt sig en massa- alternativt köpt någon sockerbombförpackning med färdiga påsar(;).
 
När jag gör drinken ovan använder jag minimjölk eller gärna mandelmjölk som jag fyller  shaker/glas med (varför inte slänga i lite baileys om man vill vara onyttig en fin kväll- kom jag på precis och funderar på vart mitt alkoholbegär kom ifrån)  (ca 2 dl) dryck! Jag häller i en halv isbricka med frysta kaffebitar (bra att koka och ha förberett i frysen nu när det är varmt och suget kommer, speciellt eftersom varmt kaffe inte alltid lockar när det är +25 grader ute) och sen tar jag en portion (30g) proteinpulver från Fitnessguru med hasselnötssmak eller cappuchino och häller i shakern. Skaka noga och rör runt så att allt pulver blandas ut och inte klumpar sig (kom på att det kan vara bra att göra denna procedur innan man häller i kaffet). Sen är det bara att ta ett sugrör, sätta sig i skuggan och känna sig lat.
 
 
Nya träningskor och ny lust till att springa (som kommer försvinna ner bland löv och snön när kylan kommer, som varje år ;)). Jag tar till vara på varje minut som jag vill springa och skorna från Puma känns galanta, mjuka, stadiga och är skitsnygga!
 
 
 
Köpt nya glas som är så där halvfula/halvfina och är en slags skitbillig kopia av Mason jars! Men skitsamma, jag gillar mina glas från In&Finn och det blir lite extra gott att svalka sig när man har ett sånt i sin hand!
 
 
 
Härligt snabb och intensiv benträning igår på Friskis Lindhagen. Kändes bra att se sin råstyrka efteråt ;)
 
 
Blöööö! Nog för att solen är trevlig men den gör det inte lätt att motionera!
Eftersom gymtiden igår var minimal då jag skulle tillbaka till jobbet snabbt efteråt så beslutade jag mig för en springtur på kvällen för att maximerna och känna mig nöjd med träningen. Trodde det skulle svalnat lite till det var dags, men jisses hade jag fel! Det var tungt och segt och värmen vred sig in i mina leder och muskler. Men stolt som jag kan vara slet jag mig runt turen jag valt och flåsade mig hem.
Jag varken svimmade, kräktes eller dog!
Jag svettades som en gris och såg ut som en hummer istället men det är en smäll jag kan ta för att må bra :)
 
 
Blöö!
 


 
Värmen ville inte försvinna ur min kropp så kände för en kall och svalkande middag. Gjorde därför Mangoglass, banan mugcake och bredde några älskade finn crisp. Mättande, gott, näringsrikt och läskande!
 
Mangoglass:
 
1 fpk (garant) frysta mangotärningar
1 dl havremjölk.
 
Mixa allt och njut!
 
 
 
Tog en selfie för nöjes och egots skull och tackar för mig! Nu ska det tränas lite axlar!
(läs gärna på aftonbladet om selfies idag, kan ju vara underhållande och intressant dagen till ära!)
 
<3/Martina



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar