söndag 27 april 2014

Sol och kalorier blir till mycket fusk

Sol, bästa vännen, gräs, vin och snacks!
Hej fina ni!
Helgen i Stockholm har spenderats ute på Djurgården i solsken och lite för mycket kalorier, vila och bästa vännen. Ett väldigt bra recept på en helg men blir att träna lite extra hårt när veckan startar. Känner verkligen att solen och den kommande värmen redan tagit tag om en och lockar en till lathet... Som det lätt blir den här tiden på året. ☺️ Tur att jag inte kan slita mig från Friskis och trots att det nog blir lite mycket vin då och då kommer det bli mer styrka för varje dag som går också :) 

Är så lycklig att jag valde att ändra på år av jojobantning och dåliga rutiner och skapade mig en livsstil som jag finner underbar och rolig. Att jag funnit lyckan i styrketräning och all alternativ mat som finns. Skulle aldrig kunna tänka mig något annat nu och med det hoppas jag kunna inspirera fler till att finnas lyckan i denna livsstil❤️

Bjuder på lite helgbilder som inspiration för alla :) 

Lördag:
Mixern ❤️ Min bästa vän i alla lägen och cravings❤️
Lördagsfrukosten: Jordgubb och- bananglass
Banan och- chokladpannkakor

Vackra Djurgården❤️
Nomnom nu kommer sommaren och kalorierna!
  


Kvällen avslutades med mer vin, surdegspizza och best movie ever; Magic Mike 👍

Söndag:

Startade söndagen med mer soffhäng, Office och frukostmuffins och kaffe. 
Älskar att starta dagen så, speciellt när frukosten smakar äppelpaj! 

Recept: 
2 ekologiska ägg
1 ekologisk banan
2 ekologiska torkade aprikoser
1 ekologiskt äppel
1 tsk kanel
1 tsk bakpulver

Mixa ihop och häll antingen i en mugg eller liten bakform/muffinsform och värm i micron i cirka 2,5 minuter, så den blir fast som en muffin.

Nu ska det storhandlas,  sjutton burkar jordnötssmör, och njutas mer av solen! Vad ska ni göra?
❤️/Martina

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar